Tuesday 10 April 2012

Hp untuk Berkat atau Hp untuk Sesat (?)

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

presenting~
hobi baru aku akhir-akhir ini (.")
membuat lakaran hati melalui peta minda (!)
gulp~
sebenarnya test-ing tulisan sebenarnya.
manakan tidak~
dah lama tak pegang pen mahupun pensel (!)


memang tak jelas gambar di atas~
memandangkan rumah aku tak ade scanner (:
kalau nak jelas sikit,
klik gambar untuk tumbesaran (.")

nak hihg-light yang ayat bawah tu~
hp untuk BERKAT (?)
atau~
hp untuk SESAT (?)

.:: fikir-fikirkan dan selamat beramal ::.

hidup ini ada pilihan kan (?)

"boleh jadi kamu pegang pisau untuk potong sayur 
dan
 boleh jadi juga kamu pegang pisau untuk membunuh orang."

dengan ini saya aplikasi dalam penggunaan hp~

"boleh jadi kamu menggunakan hp untuk rakam ayat suci al-Quran untuk dihafaz
dan
boleh jadi kamu menggunakan hp untuk mendownload sesuatu yang tidak berfaedah."

"salimi, nak no telefon boleh?"

"aku tak hafal lah nombor telefon awam dekat rumah aku."

gulp~
aku tak menipu kan?
aku tak cakap aku ada hp atau tidak~
aku cuma cakap aku tak hafal no telefon awam (:
btw,
kepada individu yang aku pernah cakap aku tak ada hp~
sorry dan maaf (!)
menipu tetap berdosa kan (?)

notakaki:
tidak semestinya sesuatu yang kita suka adalah baik untuk kita.
jadi dan makanya,
terimalah segala takdir mahupun rezeki Allah.
kerana DIA tahu yang terbaik buat kita (!)

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

1 comment:

Pka Rahim said...

hi..
jemput join segmen pka.

http://pkaemerald.blogspot.com/2012/04/segmen-pka-rahim-feberet-color.html

tq :)