Saturday 21 April 2012

Believe with Allah

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~


akhir-akhir ini~
nikmat masa lapang sudah sedikit sebanyak
ditarik oleh Allah <3

nak sangat sibuk kan (!)
nah Allah makbulkan~

kalendar dalam hp dah penuh dan padat (!)
mata yang memandang pun agak runsing~
satu per satu cabaran Allah hadiahkan,
jadi aku tawakkal sajalah,
sedikit sebanyak membina jati diri aku untuk berdikari kan (?)

bila sibuk macam ni~
baru sedar yang tanggungjawab yang aku pegang banyak sebenarnya (!)
komitmen kepada keluarga pun masih tergendala~
so,
aku perlu tolak perkara yang tak penting ke tepi dulu.

apa yang tak penting (?)
hobi-hobi aku tak penting (!)
apa hobi kau (?)
membuat perkara yang tidak terlalu banyak mendatangkan faedah (:
gulp~

" utamakan yang lebih penting daripada yang penting kerana yang lebih penting itu lebih penting daripada yang penting "

aku suka ayat terbelit-belit macam di atas~
sebab,
menjana akal untuk berfikir 
sehingga
terukirlah satu senyuman manis (!)

" dont trouble the trouble, if you trouble the trouble, the trouble will trouble you "

lin, rasa cam tak masuk tajuk entry kot (!)

okay2,
sebenarnya aku cuma mahu cakap~
kita kene yakin dengan ketentuan Allah (!)

sebagai contoh~
kita nak menghadapi exam penting bagi subject killer kita.
dua tiga hari kita gelabah ketakutan panik.
kenapa mesti merlu begitu (?)
tidak perlu sebenarnya (!)
bukankah Allah telah jelaskan~
setiap kesusahan akan disusuli dengan kesenangan (?)
why not kita guna masa gelabah kita itu
untuk diganti dengan masa belajar dan terus belajar.
dah selesai jawab~
tawakkal kepada Allah (!)

Allah cintakan orang yang bertawakkal (:

cikgu aku ada cakap~
Allah tengok usaha kita belajar dari darjah satu lagi~
bukan Allah tengok di saat seminggu sebelum exam.
jadi~
Allah hadiahkan kita ganjaran dengan usaha kita selama ini (:

aku dah belajar tapi Allah tak bagi pun ganjaran (!)

hei awak,
Allah simpan doa awak untuk akhirat nanti~
akhirat yang pasti kekal abadi (:
Allah nak tambahkan ganjaran pahala sabar awak lah <3

bukankah setiap kejadian ada hikmahnya (?)

notakaki:
Allah memberikan saya ujian seharian ini.
tapi saya yakin,
Allah sedang menyiapkan sesuatu yang baik buat saya >.<

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: