Friday 8 June 2012

.:: Allah is No One, but Study is Not No Two ::.

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

hari jumaat merupakan 
hari yang aku terpaksa balik KKNC Jam 2.30 pm
memandangkan kuliah habis jam 12.30 pm =='
kene akur aulakan laki ke masjid.


tak kisah sebenarnya
sebab kalau balik rumah tak tahu nak buat apa =.='

memandangkan rumah aku semua budak dentistry
memang semua kaki belajar (!)
mungkin kecuali aku :p

ini part serious (!)

aku rasa bagaikan berada di kelas 501 mahupun 502 tahu (!)
okay, fine >.<
balik rumah penat-penat,
housemate aku masih berada di meja study.
aku ternganga :D 
mana pernah aku belajar seperti mereka.
mungkin sebab itu tak dapat straight a*
tapi,
suasana MEMAKSA aku belajar dan terus belajar.
boleh dikategori sebagai kaki study* 

even semakin komited dengan belajar
satu benda aku sedar dan sangat kagum dengan keagungan Allah.
nak tahu apa (?)
aku tak rasa tertekan kalau tak faham.
sangat berbeza dan sangat berbeza daripada SPM (!)


bukan sebab subject sekarang lagi mudah =.='

tapi~
sebab aku yakin dengan Allah.
Hanya dengan kekuasaan Allah segalanya akan berlaku.
aku tak pernah rasa perasaan setenang ini (!)
jujur*

even kesibukan membuatkan aku tidur lewat~
satu benda aku terbiasa setelah dipaksa selama beberapa bulan.
DATING DENGAN ALLAH (:
bila muhasabah diri balik~
waktu SPM memang aku kata aku bertawakkal pada Allah
tapi tetap ada keraguan pada-Nya.
no wonder Allah tak bagi apa yang aku nak dulu.
sebab Allah adalah mengikut sangkaan kita <3

"lin, hari tu ada kuiz IT. aku ada jawab satu soalan ni. aku yakin jawapan aku salah. memang konfem lah. tapi, bila semak, aku tanya kawan yang semak kertas aku, jawapan aku salah kan? kau tahu dia cakap betul! aku tergamam. subhanallah, sebenarnya aku pasti amat yang aku tak tanda jawapan yang betul tu. Allah yang alihkan tangan aku agaknya tanda jawapan tu. so, aku dapat 100%"

.tergamam.terkesima.takjub.

pernah tak anda kecewa kalau doa tak termakbul (?)
aku pernah kot );
konon rasa Allah tak adil, so merajuk lah dengan Allah.
masa silam*
tapi sekarang baru aku faham.

Allah itu Maha Penyantun. Allah tak sanggup tak makbulkan doa hamba-Nya yang BERSUNGGUH-SUNGGUH minta dengan-Nya. Kalau Allah tak makbulkan doa kita itu, bermaksud Allah dah gantikan sesuatu yang jauh lebih baik dan TERBAIK (!)

sebenarnya aku punya air mata dah buat kolam waktu dengar tazkirah ini*

nak high-light perkataan bersungguh-sungguh.
bersungguh-sungguh bukan tadah tangan sambil main-main sejadah.
bersungguh-sungguh bukan tadah tangan sambil fikiran fikirkan homework.
bersungguh-sungguh bukan tadah tangan sambil melihat sana sini.
kesimpulannya, senyum (:
muhasabah diri kembali*

hening-hening pagi qiam.
mulalah muhasabah diri apa yang aku buat semalam.
sungguh, touching*
rasa hina tahap kritikal.
bercakap benda tak penting.
buang masa.
bagaikan Allah bagi signal untuk perbaiki diri.
baru aku faham,
selangkah kita mendekati Allah, Allah berlari kepada kita <3


when you love photography, you will love Allah more.
just like when you study biology (:

.terima kasih kepada individu yang banyak menasihati aku.

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: