Sunday 16 March 2014

Senyum.

In the name of Allah the most Gracious and the most Merciful.


Nanti satu ketika pasti kau belajar bagaimana untuk senyum dalam tangisan.



Second sem is a really really tough sem.
Walaupun jadual tak padat tapi tetap rasa penat.

Isnin pukul 8am-1pm sambung balik malam 8pm-10pm
Selasa pukul 9am-11am then sambung balik 2pm-4pm
Rabu pukul 8am-1pm
Khamis pukul 3pm-6pm
Jumaat sejam sahaja 8am-9am.

Jadual lebih terasa relax berbanding zaman sekolah.
Serious.
Tapi penat dan menangis melebihi zaman sekolah.
Barangkali suasana dan komitmen.



CALCULUS & STATISTIC
Subject core subject killer
But I can still smile even I do not understand after the lecture.
Mungkin kerana minat dan mungkin kerana yakin boleh faham.
Even kena buat revision banyak kali baru faham :'(


Tapi


BAHASA ARAB
Allahurabbi
Kecewa dengan diri sendiri yang memang dah ada mindset subject ni susah.

"Aku belajar Bahasa Perancis senang je. Tak sesusah Bahasa Arab dulu. Barangkali sebab aku yang betul-betul nak belajar Bahasa Perancis."

Aku mengambil pengajaran daripada apa yang kawan aku cakap.
Kena ikhlas dalam menuntut ilmu.
Kadang aku terlintas biarkan sahaja bahasa syurga ini aku tak dapat A dalam exam
Asalkan aku belajar! Something is better than nothing.

Walau Bahasa Syurga ini menjatuhkan pointer aku di dunia, semoga menaikkan pointer aku di akhirat.
.________.



"Mereka masih belum sempurna menutup aurat tetapi akhlak mereka sangat menggambarkan keindahan Islam. Mereka sangat ramah dan murah dengan senyuman. Sedangkan kita yang menutup aurat?"
Kata-kata Fatimah Syarha memberi kesan di hati.
Aku mula belajar untuk senyum setiap masa 
tapi semua orang sedia maklum bagaimana wajah aku masa belajar.
Kerana terlalu fokus, senyuman entah ke mana hilang.
Maaf semua.
.______.



"Ya Allah, moga-moga dengan perancanganMu ini mendekatkan aku padaMu."
Teringat hari pertama saat kejatuhan itu.
Bisik aku dalam hati seperti kata-kata di atas.
Dan sekarang alhamdulillah terlalu banyak masa lapang untuk aku bercinta dengan Dia.
Aku belajar lagi bagaimana redha mencipta bahagia
.___________.


Sekarang nak fokus dalam mencari ilmu kehidupan.
Kena aim baik-baik nak tambah ilmu dunia dan akhirat.
Kena ingatkan diri untuk jaga akhlak, bawa aura positif dalam suasana kelam.




Nak share pengalaman pergi Gua Tempurung.
In shaa Allah bila boring aku update :D




Salam persaudaraan dunia akhirat.
#PrayForMuslims




.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: