Friday 10 May 2013

perasaan itu.

sebenarnya rindu nak berpenulisan. tambah-tambah duduk rumah senyap2, jarang bermasyarakat. terasa macam tak bagi manfaat kepada sesiapa pun. haiiya! tapi, kadang2 perasaan cuak datang jugak. sebab apa yang kita cakap, nasihatkan orang, Allah yang Maha Penyayang akan uji balik.


baca blog akak senior yang dah kawin. tup tap tup tap, terjumpa artikel aku sendiri dalam blog akak nie -.- dah lama aku tak explore perkembangan bakat kurniaan Allah ini. masya-Allah! 

aku tak pernah sangka penulisan ini memberi kesan kepada pembaca.
tapi, waktu aku mengarang cerpen ni, memang aku berusaha terapkan nilai murni bersangka baik dengan Allah.
terima kasih Allah kerana izinkan aku menyampaikan manfaat kepada pembaca.




aku cuba explore lagi pandangan pembaca. jujur aku tak percaya ada tarikan dengan cerpen simple yang aku karang sehari sahaja, namun tempoh edit agak lama sebab sedar dengan tanggungjawab penulis yang mempengaruhi pemikiran pembaca.

----- satu -----


----- dua -----


----- tiga -----


----- empat -----


----- lima -----



perasaan dapat bagi manfaat kepada orang lain tidak tergambar bahagianya. fikiran manusia mudah dipengaruhi dengan penulisan. 



muka aku memang tak sesuai berjiwang kan? 

kawan-kawan aku yang baca lansung tak percaya ini hasil penulisan aku. dan kadang-kadang aku sendiri tak percaya sebab aku sedar diri yang aku ni serious orangnya -.- 


cerpen ini sebenarnya kombinasi perasaan dan imaginasi aku sendiri. eyek. penulisan ini tidak dipengaruhi dengan mana-mana penulisan penulis terkenal sebab aku memang tak suka baca novel. itu realiti yang aku sendiri tak mengerti kenapa.


terima kasih kepada semua pembaca yang budiman. doakan penulis menjadi sesolehah perempuan dalam cerpen ini -.0


p/s: i want to be a writer. May ALLAH ease my way.



.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

1 comment:

Anonymous said...

tak faham dgn maksud nombor2 tu.Erm,,,