Tuesday 31 December 2013

Empty.

In the name of Allah the most Gracious and the most Merciful.

Memang dari semalam dah ada dalam kepala nak update blog utk 31 Dis 2013.
Dalam kepala mindset malam lepas habis paper BI nak update blog.
pedulikan buku arab sekejap.


Semalam dapat berita seorang blogger meninggal
Muslimah in shaa Allah mukminah.
Aku mula buka blog baca last entry beliau.
Selongkar twitter baca tweet beliau.
Allah, bermanfaatnya.

Yang aku fikir masa tu.
Ya Rabb, besarnya pahala beliau!
Barangkali ada perkongsian beliau yg mengetuk hati pembaca.
Bayangkan melalui penulisan boleh mencairkan hati yang keras.


aku tak rasa sangat perlu untuk aku highlight apa yang terjadi tahun ini.
Yang berlalu biarkan berlalu.
Yang penting semua kejadiaan aku ambil hikmah.
Hidup ni rumit rupanya.
Tapi aku taknak merumitkan lagi dengan perangai sensitif aku.
Ambil hidup dan bahagiakan!


Azam 2014?
Sejujurnya aku masih kabur dengan azam aku.
Yang aku tahu nak jadi lebih baik dari hari ke hari.
Kiranya esok, tahun 2014 lagi baik daripada hari ini, 2013.


Susah nak berbicara tentang impian.
Barangkali aku takut rasa sakitnya jatuh lagi.
Beginilah jadi seorang yang perahsia rupanya.
Luar nampak kuat tapi hati lemah longlai tanggung segala ujianNya.
hari demi hari kena ingatkan diri dunia ini hanya senda gurau. Ikhlaskan diri!

Allah, bila agaknya masa aku bertemuMu?



Aku tunggu cuti sebab nak berpenulisan.
Tapi setiap kali cuti aku sibuk berniaga.

Dilema orang yang tak sibuk dengan buku setinggi gunung*



Esok boleh mula buat tabung gembira :D



.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: