Wednesday 11 June 2014

Final Exam.

In the name of Allah the most Gracious and the most Merciful.


I know there are too many friends waiting for my update
Yes, i know you read my entry very well.
And lately sangat-sangat sibuk dan terasa macam tiada benda bermanfaat nak kongsikan.

But I am pretty sure that you know that I love to write something.
Apa yang aku nampak, aku akan fikir.
Walaupun kadang-kadang ada yang kata aku berangan or over thinking
But
Aku ada, kau ada?
Kelebihan yang Allah bagi bukan untuk dijatuhkan, sayang :')


so
I choose instagram to update my life and whatever
Mungkin ramai yang tak bersetuju berinsta and tak private bagai
but my life is simple
"Tajdid niat. Buat sesuatu kena ada sebab yang kukuh kerana Dia."

You know what I mean, right :')
Allah akan bagi apa yang kita nak berdasarkan apa niat asal kita buat sesuatu.
Macam konsep berhijrah.




Kadang-kadang
Berada di zaman sibuk ini membuatkan kita ada life sendiri
Sampaikan tak sempat bagi manfaat pada orang.


"Tawakkal pada Allah bukan tawakkal pada usaha".
-Farwah Tijani-

Kata-kata yang cukup simple
Tapi menjadi penguat aku selalu.
Tengok?
Bermanfaat kan kata-kata yang ringkas.


Dan tanpa sedar
Kita telah mengingatkan orang untuk kembali pada Dia
Walaupun diri sendiri tak baik.



FINAL EXAM SEM II 2013/2014 TAHUN 1

Bahasa Arab --> Calculus --> Etnik --> Statistik --> TITAS --> Makroekonomi

in shaa Allah
akan menjejak kaki ke bumi Kelantan selepas 19/06.

habis exam awal (!)
seronok tak terkata sebab penantian itu satu penyeksaan :')


Sesungguhnya usaha aku tak seberapa
Aku cuba memaksimumkan masa untuk share ilmu
Memang membahagiakan bila dapat kongsi ilmu yang kita tahu.
Sebab tu aku tak suka zaman tamhidi.
Stress aku semua orang serba tahu sampai aku tak boleh nak kutip pahala banyak2.
nangis*

Secara peribadi
Aku belajar untuk tidak melihat nilai ilmu pada pointer
Kerana Allah bagi kita rezeki lain-lain
Dan yang DEKAN sekarang bukan menjamin masa depan yang cerah
Dan yang biasa-biasa bukan menjamin pengangguran.

Kembali kepada Allah.



Betulkan niat balik sama-sama
Andai belajar sebab nak dapat kerja,
Risau kecewa.
Faham kan dengan dunia sekarang?

Jom jadikan belajar sebagai kunci kita kenal Pencipta!


All the best hamba Allah yang setia :')




.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: