Saturday 11 January 2014

Tin Kosong.

In the name of Allah the most Gracious and the most Merciful.



Dear friend,
Aku malu sebenarnya nak mengaku yang sebenarnya aku respect sangat dengan kau!



Aku tak pernah terlintas untuk kutip tin-tin kosong dekat Kolej Kediaman ni
Merajinkan diri turun naik blok pergi kutip tin kosong dekat tong sampah apatah lagi.
Ya, aku malu dan bimbang orang pandang pelik.
Tapi
Bila kau mampu buat aku malu dengan diri aku yang berfikiran sempit.



Tak pernah terlintas untuk aku untuk cari duit tambahan seperti itu.
Bezanya pemikiran aku langit dan bumi.
Barangkali aku sombong dan riak.
Astaghfillah.

Terima kasih Allah pertemukan aku dengan kawan seperti ini.



Kawan,
Selama ini aku jumpa kawan yang hanya tahu belajar dan belajar.
Dan ada yang aku jumpa berseronok dan terus berseronok.
Biasiswa itu satu keperluan untuk bersuka ria.
PTPTN disalah guna hingga melebihi had.
Never cross in my mind to meet a friend like you!
How creative you are.
Saya support anda.
Kita bersusah-susah dulu bersenang-senang kemudian.
Benar nak cari duit bukan mudah.
Beruntunglah Allah pilih kita untuk merasai kesusahan itu di usia muda.
Bukan mudah student macam kita terdetik untuk ada "part time"

Yeah, we are economists :)




Ya Allah,
Jauhkan aku dari leka dengan kekayaan dan kemewahan dunia.
Berikanlah aku peringatan dari hari demi hari untuk sentiasa menjadi seorang yang merendah diri.
Menjadi seorang yang sentiasa berkongsi kesenangan dengan hambaMu yang lain.
Jauhkan aku dari sifat tamak.



Ya Allah,
Izinkan aku menjadi hambaMu yang sentiasa bersyukur.




.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: