Friday 10 January 2014

Umi Abah.

In the name of Allah the most Gracious and the most Merciful.

Hari yang sangat suram buat aku.
Dalam keadaan mamai bangun pagi
Buka instagram tengok tarikh last update dekat rumah
Then buka kalendar bilang berapa hari dah tak cium umi abah.

It is unexpected!
62 hari sudah berjauhan rupanya.

Sungguh
Balik Kelantan nanti taknak pegang hp sangat
Balik Kelantan nanti taknak pegang tab sangat
Balik Kelantan nanti taknak tengok movie sangat
Balik Kelantan nanti taknak sibuk berbisnes sangat

How i miss the time
The time that i spend with my beloved family.



Umi sendiri dah masuk usia 50-an
Allahurabbi
Dah tua umi rupanya
Tapi umi masih kelihatan muda
Umi yang masih setia menyediakan sarapan
Umi yang masih setia pergi ke pasar bagai
Umi yang masih setia menguruskan anak-anak
Umi yang masih setia bersabar melayan kerenah anaknya.

Allahurabbi.
Jasa umi terlalu menggunung
Permudahkanlah Ya Rabb jalan umi ke syurga.
Izinkanlah umi menjadi bidadari buat abah di syurga kelak.



Kenapa aku dilahirkan untuk menjadi seorang yang degil?

Mulai detik ini taknak dah sakitkan hati umi abah
Taknak dah jadi manja tarik perhatian umi abah dengan buat perangai
Taknak dah buat umi abah bimbang dan rindu dengan aku yang sangat menggunung
Taknak taknak taknak.


15 hari lagi tempoh untuk memperbaiki akhlak sebelum balik.
Moga-moga diizinkan Allah untuk aku menjadi anak yang taat
Yang menggembirakan hati umi abah.




Ya Allah,
Berjauhan dengan keluarga lagi bukanlah yang dipinta.
Izinkanlah buatku berkhidmat buat ibu bapaku pada usia mereka lanjut ini.
Izinkan untuk aku bertemu jodoh dengan hambaMu yang mampu menggembirakan umi abah.
Izinkanlah untuk aku bekerjaya di negeri Kelantan negeri yang diberkati.
Izinkanlah buat aku duduk berhampiran dengan ibu bapaku.
Hampirkanlah aku dengan kedua ibu bapaku sentiasa.
Sungguh kebahagiaan mereka kebahagiaanku.



Rindu zaman kanak-kanak.
Allah saja yang tahu.

Love,
salimi ismail.



.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: