Saturday 1 September 2012

Kad Hari Raya ( ! )

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

salam lebaran (:
rasanya masih belum terlambat :p
kan (?) kan (?) kan (?)

actually~
semalam my beloved sister tanya i
"kak lin, awak taknak update blog?"
i yang kemalasaan dengan sesuka hati menjawab.
"taknak. no idea. tiada benda menarik nak share."

i ingat dia nak sindir i yang selama ni rajin meng-update blog
yg makin tak istiqamah (!) ceh*
tapi~
tiba-tiba kakak i yg cantik tu cakap

"along nak update blog lah. cuba teka tentang apa?"

"pasal raya kah? mana lah aku tahu."

"tak lah. tadi along masuk bilik angah. ternampak perfume zaman2 sekolah rendah."

bersambung...

tiada masa utk bercerita panjang :D


ini bukan calang-calang kotak kasut~
barang di dalamnya lebih mahal drpd harga di kotak itu.
kotak ini salah satu benda kesayangan aku~
selain diary dan gambar2.

presenting~


my beloved sister 
ingatkan aku tentang kenangan zaman sekolah rendah~
zaman dulu terlalu indah untuk dikenang (:
sehinggakan~
i teringat KOTAK SURAT i (!)
kotak ini penyimpan rahsia terbaik (!)
biarlah tanpa mangga sebesar bigfoot~
tapi susunannya yg tidak teratur menyebabkan tiada yg berminat utk selongkar :D

apa yang ada dalam kotak kasut crocodile ni (?)
kad hari raya
kad hari lahir
surat-surat persahabatan
surat-surat tahniah
surat-surat cinta

aku memang jenis menghargai pemberian orang.
sekian*
haha :D

entry kali ini aku nak highlight kenangan hari raya zaman kanak-kanak~
it is about
KAD HARI RAYA (!)


zaman sekolah rendah~
memang tak nafikan
saling bersaing nak dapatkan banyak kad raya, kan (?)
kadang2 sampaikan rela kepenatan menulis kad raya kepada orang
dengan harapan orang akan balas (!)
kalau tak balas tu memang kategori sombong lah*
ngek punya pemikiran dulu :)

bilang kad raya mengalahkan bilang duit~
tiap-tiap hari bulan ramadhan tu
bawak plastik yang terisi kad raya.
nak menunjuk dekat kawan dapat banyak kad raya kot*
masa free-free dalam kelas~
keluarkan pen warna-warni tulis kad raya (:
bukan cam sekarang~
lecture tak ada keluarkan buku*
gulp ~.~

standard budak kecik~
makin mahal kad, makin rasa dihargai kawan.
alahai :D
sampaikan rela belajar macam mana nak tahu 
harga kad sebenarnya berdasarkan kod belakang kad*
.ish.ish.ish.
kalau kawan biasa-biasa yang tak rapat tu~
beli saja kad biasa yang mudah didapati.
no wonder banyak kad sama pattern :p


aku hanya mampu tergelak bila baca ucapan zaman kanak-kanak
alahai~
aku sendiri yakin tuan-tuan kad ni akan tergelak 
mengenangkan pemikiran mereka zaman kanak2 dulu (:
aku sendiri wondering~
ada lagi tak yang simpan kada raya pemberiaan aku (?)
hehe~


standard seorang guru punya kad~


semua tu hanya kenangan~
perkembangan teknologi memudahkan segalanya~
kad berganti kepada SMS sahaja :(
makin lama makin lupa nak hantar SMS*

ada jugak kenangan dapat kad raya banyak-banyak*
dan~
yang penting~
ada jugak pengalaman dapat kad berbaur cinta monyet (:
kenangan-kenangan*



the best one of card~
making me keep in smiling is from my dearest friend (:


hidup ini tak selalu indah~
tapi yang indah itu selalu hidup dalam kenangan (:

terima kasih 
kepada semua kawan-kawan mahupun secret admirer2 
yg hantar kad kepada aku.
sungguh~
mustahil aku lupakan anda semua selagi wujudnya bukti persahabatan kita
walaupun dengan hanya sekeping kad raya (:

May Allah bless you all <3

notakaki:
surat itu lebih baik daripada SMS (:
bersemuka itu lebih baik daripada laman sosial (:

syukran~


.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: