Sunday 16 September 2012

Once Upon a Time ~

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

mood kesedihan*

terlalu merindui bumi wakafan :'(

buka facebook terus nampak ini (!)
sebak >.<
biarlah kami tak mampu memiliki 11A+ spt tertera pd gambar
tapi~
ukhuwah yg terjalin
terlalu mahal berbanding 11A+.

kalau dpt 11A+ tak semestinya dpt ke uni ox-pod :p
TAPI
ukhuwah yg terjalin memberi kami kekuatan walau berjauhan!

lagi sebak bila bukak blog adik junior
dan tengok gambar2 batch 57.
subhanallah~
aku baru terasa gambar2 aku sepanjang di bumi wakafan ini~
terlalu CANTIK di sisi sahabat2!
( dipenuhi senyuman ikhlas )

"abah, kak lin taknak masuk Naim Lilbanat sebab semua perempuan!"

menjejak langkah ke bumi wakafan~
hanya dengan harapan takkan merasai hidup semua perempuan
sebab pada fikiran aku zaman kanak-kanak dulu~
"perempuan suka mengumpat. rimas."
ditambah lagi dengan semangat nak belajar~
yg aku dengar-dengar sahaja
KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH 
prestasi akademiknya hebat (!)
dalam kepala aku~
"mesti aktiviti berfokus pd akademik byk dan aktiviti kerohanian sikit saja!"
means~
tak perlu dah aku rasa terkongkong dengan aktiviti asrama
sama seperti duduk di SMKA Kerian waktu form one >.<

fakta~
aku tak tahu KISAS itu SBT sebelum melangkah masuk ke situ (!)
jadi~
aku bukan masuk situ sebab sekolah tu KAYA (!) 
>.<

kelantan ---> selangor
perjalanan yang sangat jauh pd permulaannya.
aku tak duduk hotel okay sebelum pendaftaran (!)
tumpang rumah orang saja.
sekian*

tiba hari pendaftaran~
yuran > RM1000.00.
aku hanya mampu telan air liur.
aku hampir menitik air mata sebab aku sedar family aku punya ekonomi tak stabil masa tu.
"umi, jom lah kita balik. mahal sangat yuran."
what i can say more (?)
"kak lin, umi ada rm1000.00 saja skg trmasuk duit nk isi minyak kereta utk balik."
pujuk hati utk berfikiran waras gara2 duit minyak datang mahal*
"umi, kak lin guna duit kak lin dulu lah. banyak lagi duit dekat tangan kak lin."

alhamdulillah~
biarlah perit belajar dekat pedalaman sepanjang form 3
berkat kesabaran, rancangan Allah berhikmah.
duit kejayaan PMR terlalu banyak
gara2 sekolah itu anak emas kerajaan*
sekian :D

alam form four~
perit SANGAT-SANGAT (!)
sebab,
KISAS yg aku fikir tak sama seperti KISAS realiti.
mana ada tumpuan pada akademik (!)
aktiviti tarbiyah terlalu banyak
mengalahkan aktiviti akademik!
seriously penat jadi junior dekat KISAS (!)
mcm jadi bdk form one balik*
sehinggakan~
result aku memang tunggang-langgang!
tak pernah dapat top 100 dalam batch (!)

macam-macam krisis berlaku sepanjang duduk bumi wakafan~
ada sekali tu aku bgtaw abah.
"abah, kak lin nk tukar aliran akaun, boleh?"
sentap tak sentap~
aku dapat tahu,
abah pergi jumpe kaunselor dapatkan pandangan!
( bukan kaunselor KISAS =.=')
"kak lin, dah fikir masak-masak? bidang akaun ni skop pekerjaannya kecil."
berbolak-balik hati masa tengah tahun form 4.
the ending one~
"tak apalah abah, kak lin teruskan selagi mampu."

aku sangat sensitif bab-bab akademik~
sebab 
aku dibesarkan dalam suasana kecemerlangan akademik yg memberansangkan
TETAPI
bukan di KISAS lagi (!)

final form four result HANCUR (!)

pasang niat sebelum balik cuti akhir tahun~
nak bgtaw umi abah,
aku nak pindah sekolah harian biasa!

gelabah tak gelabah~
minggu pertama cuti lagi
umi ajak beli baju sekolah baru untuk form 5 nanti!
memang TERBAIK lah (!)
buntu nak susun ayat macamne~
akur sahaja =.='

(aku rasa umi abah mmg sengaja beli baju cepat)
umi abah kenal aku macamne,
dah pandai baca rentak hidup aku >.<

alhamdulillah~
aturan ALLAH indah.
bergelar senior waktu form 5 memudahkan aku bergerak ke sana ke mari
tanpa tersepit dengan aktiviti tarbiyah yg berlambak!
so, here i come with myself!
prestasi akademik mula stabil.

berbekalkan kejahatan yg aku buat di KISAS,
sedikit sebanyak menyedarkan aku kepentingan niat.
nak buat sesuatu jangan difikir pandangan manusia~
pandangan Allah segala-galanya!
KISAS membuatkan aku TABAH menerima pandangan serong orang :D

berdiri di dunia universiti kini~
membuatkan aku rindu berpakaian sekolah!


membuatkan aku rindu adanya kawan di sisi!


membuatkan aku rindu adanya tazkirah!

membuatkan aku rindu adanya WANTAN =.='

membuatkan aku rindu tak banyak komunikasi laki puang :D


dengan ini saya dengan tegasnya menegaskan~
tarbiyak KISAS tak runtuh lagi!
buktinya KISAS banyak men-top-up kan ilmu agama saya
ditambah kesedaran apa sebenarnya tujuan hidup ini (!)


jika hendak dibicarakan~
ada yang dulunya baik di bumi wakafan
TAPI
kini mengalahkan kami yg nakal di sana,
buat relax buat peace (!)
jangan nila setitik rosak satu belanga.
kami masih mencari rentak dpt menjalani kehidupan di luar.
cuma, lambat atau cepat tali ukurnya :')

sy mengalu-alukan anda menjejakkan kaki ke bumi wakafan
iA, ada tidak akan bersyukur dengan nikmat itu
sebab~
anda tidak akan jumpa sekolah sesenyap bumi wakafan*
HAHA :D

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: