Monday 12 November 2012

[holiday]: aiming for hijrah

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

cuti tinggal dua minggu sahaja lagi -.-
beruntunglah bagi yang cuti seminggu sahaja macam UPNM.
tahniah, thumbs up (!)
kami cuti sebulan sahaja :'(

keriakan melampau*

nothing to do now~
semua tengah rehat-rehat kepenatan -.-
penat kebosanan, perhaps.
and i am doing nothing too.
just prepare something something untuk sem due.

mungkin tak berkesempatan nak melawat sana sini.
yeah, my family has new project.
so, sekali lagi kena berkorban sama-sama.
moga pengorbanan ini tak sia-sia dan moga keluarga dimurahkan rezeki.

and I am proud to have both my mother and father
satu per satu rancang nak capai impian mereka yang terbuku sejak kecil.
tapi kau semua ingat mudah nak kejar impian (?)
jatuh bangun itu biasa, putus harapan itu ada kalanya -.0
itulah kepentingan iman menjaga kita di landasan-Nya.
motivasi utk diri sendiri*

.:: I want to talk about my wishlists for second semester ::.

aku nak lebih menjaga hubungan dengan Allah.
aku nak ikhlas belajar kerana Allah dan bukannya kerana ingin bergelar doktor gigi semata-mata.
aku nak jadi kawan yang romantik dari segi dunia mahupun akhirat.
aku nak jadi student yang tak menyakitkan hati lecturer tengok aku mengantuk -.-
aku nak jadi student yang ramah dengan semua staff mahupun sesama students.
aku nak belajar erti berkorban.
aku nak perbaiki sahsiah aku berpandukan sunnah Rasulullah SAW.

semua ini wishlists sahaja -.-
moga dipermudahkan.

._______.

sebenarnya aku ada satu penyakit.
penyakit taknak join usrah.
semua sedia maklum aku macamana kan kan kan (?)
aku tak suka rapat dengan seseorang yang tak ngam dengan aku.
apatah lagi rapat dengan senior -.-
semua sedia maklum juga aku tak suka orang tegur direct.
aku lebih kepada kiasan yang mengizinkan aku berfikir sendiri.

tahu tak kenapa (?)
sebab manusia ini selalu salah nilai orang.
kalau dia tegur direct~
kita akan tertanya-tanya, "betulkah aku ada buat?"
sebab, kadang-kadang orang nampak tindakan kita salah tapi kita niat sesuatu yang baik.
TAPI~
kalau bahasa kiasan secara open,
"oh, itu kesalahan aku. Aku kena betulkan."
faham faham faham (?)

hijrah kepada yang lebih baik.
mungkin bukan kepada sesolehah anda, cukuplah yang lebih baik yang menyenangkan hati sendiri.

kalau berhijrah untuk dapatkan pasangan yang soleh mahupun solehah,
Allah akan bagi.
TAPI~
kenapa tidak berhijrah kerana ALLAH (?)
Allah akan ada bersama kita dalam mengatur langkah kehidupan dunia dan akhirat.
hijrah akan berhasil mengikut niat kita.
please be aware (!) 
Allah is everything and Islam is not about Marriage only.

sunnah Rasulullah pun kita pilih-pilih nak buat yang mana,
ada hati nak memiliki yang soleh mahupun solehah -.-

*mohon sama-sama kita cermin diri kembali*

aku tak memerlukan seseorang yang baik untuk suka dekat aku.
sebab aku yakin Allah akan hantar seseorang yang lebih baik untuk aku :')
so, do I care you have a nice husband, boyfriend or crush (?)
of course not as he is not the best for me >.<
poyo*

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

1 comment:

Aqilah Ahmad said...

mengapakah upnm ? haha.

linnnn, ade konspirasi dgn A.U ke? ahhaah