Sunday 5 February 2012

Salam Maulidur Rasul

In the name of Allah 
the most Gracious
and the most Merciful~

Ejaan mana yg betul?
Maulidur Rasul @ Maulidul Rasul?
mengikut kefahaman Bahasa Al-Quran Teragung ( BAT ) yg saya pelajari~
wa.la.da. menjadi walid bermaksud kelahiran
maulid + rasul = maulidur rasul~
baik2, saya bukan gred A dalam bahasa arab nie :)
kalau salah tolong betulkan.











ucapan-ucapan ini saya ambil secara random~
di wall post facebook.
Rasulullah sentiasa diingati walau di mana umat Islam berada.
cuma,
adakah kita mendengar nasihat-nasihat Rasulullah SAW 
sebagai tanda kasihnya kita kepada baginda?

blank sangat waktu nak buat entry ini~
saya nak share sejarah Rasulullah SAW
tetapi saya sendiri ingat tak ingat~
jadi,
membuatkan saya termenung :(
layakkah saya dikatakan mengasihi Rasulullah setelah Allah?

saya cukup tersentuh dengan ayat familiar
pelajar Bumi Wakafan untuk membuka mukaddimah ucapan~
jom baca~


kekasih ALLAH ini~
terlalu besar pengorbanan baginda kepada umat.


jejari runcing ini sudah kekakuan~
sukarnya utk meraih kasih Illahi~
tetapi saya tahu tiada yg mustahil.

( hak milik senyom design studio )

notakaki:
jom cuba amalkan Islam sepenuhnya!
bersusah di dunia dulu, asalkan bersenang di akhirat kelak!

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: