Monday 14 May 2012

Dipermudahkan dengan izin-Nya

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

alhamdulillah.alhamdulillah.alhamdulillah.
dipermudahkan urusan sepanjang hari.
misi untuk selesaikan perkara-perkara berkaitan usim.
even usim just local~
proudly presenting~
Allah know the best for me (:

sejak due menjak ni paksa diri tidur awal <3
alhamdulillah~
dipermudahkan juga untuk Qiam.
seperti yang pernah aku terbaca dekat satu blog senior di mesir~
dia terlalu sedih dan terasa rugi kalau terlepas Qiam.
dengan izin-Nya, aku sedang berlatih menjadi yang lebih baik.

solat sunat taubat.solat sunat tahajjud.solat sunat hajat.
alhamdulillah~
tiba-tiba terlintas pula nak doa~
Ya Allah, permudahkanlah urusanku hari ini.
Moga-moga kesenangan ini akan menenangkan hati umi abah.


usai solat subuh dan al-mathurat~
buka laptop dan cek facebook dan blog.
nothing interesting~
tapi macam biasa hantar love kepada tunang (:


masa bila kau tunang lin (?)
tak lah >.<
kawan baik, iA (:
aku sayang dia ketat-ketat sebab dia faham aku
dan pandai bimbing aku ke arah akhirat.
FATIMAH HASSAN (:

siapkan sarapan sambil2 lipat kain~
tiba-tiba, tup*
black out (!)


"umi, macam mana ni? baju dan tudung tak gosok lagi. umi ada tudung dah bergosok?"


"nih ambik yang ni besar sikit."

hambik kau (!)
umi bagi tudung tiga segi yang besar sikit >.<
sebab umi sedar anak dia dah start pakai tudung labuh.
aku cam diam seketika.
sebenarnya aku tak kisah pun pakai tudung tiga segi biasa
asalkan tutup dada (:

pssst~
aku suka pakai tudung bulat
sebab aku "kurang rajin" nak jaga kekemasan tudung :')

baju kuning yang aku iron bulan lepas masih tergantung~
kebetulan tudung umi yang labuh sikit tu warna kuning perlahan.
so, alhamdulillah =.='

jam 10 abah nak ambik untuk gerak ke jeli.
aku jam 09.30 dah mula bersiap-siap.
jam 10 abah tak sampai lagi =.='
mula baring-baring tanpa fikir kekedutan baju sangat.
tak sempat mimpi, abah ketuk pintu.

okay, jom gerak ke jeli (!)

kuala balah ke bandar jeli hampir 30 minit perjalanan.
aku memang suka tidur kalau naik kereta ni.
tapi kali ni kena teman abah
sebab nanti abah terlelap jugak (!)

misi pertama siapkan medical check-up (!)
seriously, lancar (:
tapi cam hape jewp kene bayar hasil RM 80 untuk medical check-up ni.
RM 20 untuk x-ray dan RM 0 untuk urine test.
mula-mula urine test, negative dadah okay (!) heeew~
then pergi x-ray, ergh~ tak ada orang. aku suka (!)
pastu timbang berat dan tinggi kan.
okay fine >.< 
berat:- 46kg. tinggi:- 159cm
last sekali jumpa doktor.
eh, doktor sama waktu medical check-up nak masuk SBP 2 tahun lepas (!)
aku tahu dia tak cam aku =.='

"awak ambil kos ape?"

"tamhidi pergigian."

"awak memang minat?"

"kalau boleh saya nak perubatan tapi dapat pergigian saya terima jelah."

"ini baru foundation kan? boleh tukar kos kan lepas tu kalau result baik?"

"yep, kene dapat pointer tinggi."

"boleh punya lah."

okay, fine (!)
aku tak dapat kawal apa yang aku cakap dengan doktor tu.
bagaikan hati yang berkata-kata.
aku memang akan gagal kalau ada exam menipu (!)

selesai medical check-up~
pergi ke pejabat tanah untuk matikan setem hasil
perjanjian bantuan ASASI pulak >.<
selesai, mudah (!)

after that terus ke tanah merah pulak.
aku dah mengantuk, dan abah pun lagi mengantuk (!)
30 minit perjalanan memang cam hape jewp.
berhenti beli soya hilangkan mengantuk.
satu kongsi dua orang
sebab abah tahu aku bukan suka sangat makan-minum ni (:

urusan bank mudah sahaja.
buka akaun dan pembayaran yuran~
sungguh, simple >.<
memang mudah sangat.
aku kembali dengan senyuman (:


sambil tunggu kad bank siap,
sempat lagi cakap dalam hati.
"Ya Allah, dekatnya Kau dengan aku."


"nak solat dulu atau makan?"


"solat dulu lah abah. senang hati sikit."

kesimpulannya,
semuanya lancar (:


upload gambar belum selesai (:
dengan izin-Nya hujung minggu ini.
moga dipermudahkan >.<


bersyukur tak terhingga~
akhirnya sampai juga ke tahap ini.
budak yang tak tahu apa-apa tentang cita-cita ini
akhirnya dihadiahkan Allah jurusan pergigian sebagai permulaan.
Allah kenal aku lebih daripada aku kenal aku.
terima kasih Allah <3

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: