Sunday 6 May 2012

Santai Di Pantai Irama

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

"kak lin, pergi siap-siap. kita sarapan dekat pantai. abah nak mandi air pantai."

"nak buat apa? dah siap lah ni. tak boleh pakai macam ni?"

"badan abah gatal ni. boleh saja pakai macam ni. nanti ambil adik-adik dekat rumah mok terus pergi."

rumah mok = rumah nenek

satu keuntungan anda pakai pakaian menutup aurat di rumah~
tak payah salin baju banyak-banyak (:

baru semalam aku bercakap tentang pantai di facebook +.+


dalam kekalutan buat preparation untuk temuduga esok,
entah kenapa aku tak cakap taknak ikut (!)
macam zon tawakkal lah hari ini kan,
sebab bukan kita tahu pun soalan apa yang akan ditanya esok =.=
"Ya Allah, permudahkanlah urusan Salimi Ismail esok."
minta apa yang aku baca yang ditanya (:


inilah sebab utama aku tak ambil lesen kereta lagi (!)
adik aku langkah bendul <3
tak apa lah,
cakap nak jadi kakak mithali (:


"jom makan."

"aik? buat apa makan dulu? pergi lah mandi dulu. nanti lapar balik."

"makan lah dulu. lepas mandi makan lagi."

"baru kakak niat nak makan kueteaw banyak-banyak. kalau dua kali makan limited edition lah."

aku datang pantai bukan untuk mandi~
tapi untuk makan (!)
sebab macam tak suit sahaja aku mandi tempat open gini >.<
dah lah sorang-sorang perempuan yang kecik (!)
umi pun datang pantai nak baca katalog courts sajo.


hari ini aku panggi adib penyu~
sebab dia main pasir guling sana-sini
terabai muka dan badan yang penuh pasir (!)


agak-agak lah kan~
nanti adib dah masuk sekolah rendah,
sempat tak dia main bola suka-suka dengan abang-abang dia yang dah matured (?)
oh my little boy :'(



stop (!) stop (!) stop (!)
adib nak main jugak >.<


ini baru mandi bersopan
sila pakai baju jika anda ingin mandi di tempat awam
walaupun aurat lelaki dari pusat hingga ke lutut sahaja (:

apabila dah alone duduk tepi pantai~
mulalah aku buat aktiviti-aktiviti pelik =.=
tangkap gambar ikut dang jah (!)
sempat lagi buat aktiviti minta petunjuk daripada Allah.
macam usrah sorang-sorang plak >.<


yang terasing itu indah <3

mula-mula saja gatal tangkap gambar bunga ni
sebab ada tengok beberapa orang jejaka tangkap gambar ni dulu (!)
saja, suka-suka tiru orang >.<
bila transfer gambar dalam laptop
tiba-tiba terpegun tengok bunga ini (!)

kalau luaran dah cantik, 
rasa nak bawak balik sajo (!)
tapi~
aku tak sempat lah pulak bau.
kadang-kadang bunga ini cantik pada luaran tapi tak wangi (:

sesungguhnya beruntunglah yang memiliki bunga yang wangi (!)
kalau tak wangi tak apa~
la tahzan~
letak perfume banyak-banyak (:

majaz tahap tinggi yang perlu difikirkan oleh minda kelas pertama*

barisan pelakon utama untuk entry kali ini
give them a clap (!)
a only, okay (:


ciptaan Allah itu indah (:

notakaki:
entry ini ditulis gara-gara mata aku terlelap membaca bahan2 persediaan temuduga esok (!)
bagaikan membaca buku sejarah >.<

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: