Wednesday 16 May 2012

Indahkan Aku Dengan Mukjizat-Mu

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

bermula semalam ramai pengguna facebook
guna DP warna coklat kan (?)
excited jugak sebab nampak kemas chat box (!)
eheh~
btw, teringat aku kisah burung kecil 
yang membawa air sedikit sahaja demi menyelamatkan
kekasih Allah, Nabi Ibrahim a.s.
ada yang ketawakan burung kecil itu~
tetapi burung itu bilang.
"aku yakin bahawa Allah tengok usaha aku, bukan tengok hasilnya."
senyum*

okay, lari tajuk (!)

di sebalik semua coklat~
tiba-tiba terlihat DP warna hitam something.
aku ingat gambar yang telah dikaburkan~
so, aku bukaklah fb cik aqilah hadijah ni <3
and you know what,
aku nak nangis (!)


sejujurnya~
aku cemburu sangat tengok orang yang cintakan al-Quran :'(
kenapa sukar untuk aku sisik diri mencintainya sepenuh masa (?)
mungkin kerana terlalu lalai =.='
sesungguhnya indah sungguh peribadi orang yang mencintai al-Quran dengan ikhlas.




Inilah coretan aku di saat bulan Ramadhan tahun lepas.
bila aku tengok balik,
bermuhasabah diri,
Ya Allah, hidup di sisi-Mu terlalu indah.

aku teringat waktu trial SBP,
memang aku kurang masa belajar 
memandangkan aku nekad nak fokus dengan Ramadhan.
Selesai solat tarawih baru naik dorm baca buku,
kalau dah baca buku area jam 09.30 malam,
faham-faham lah tahap keletihannya kan (?)
tapi,
aku YAKIN Allah ada di sisi aku.

sekali result SBP keluar~
okay fine (!)
4A sahaja dan menurun bilangan A (!)
tapi,
itu bisikan syaitan yang tidak bersyukur (!)
sebenarnya result aku menaik~
sebab no more C.
waktu dapat result Bulan Ramadhan dah habis,
biasalah kan tugas syaitan nak salahkan "tindakan bodoh" baginya.

alhamdulillah~
di sebalik mencari kekuatan mengubat lara hati menerima keputusan trial SBP,
aku terpaksa fight untuk trial JPN pula.
sekali lagi menangis >.<
sebab,
macam tak percaya apa yang aku dapat (!)
"betul kah cikgu punya pemarkahan ni?"
hanya suject BAT yang membezakan gred di slip dengan markah 68.

ini hadiah Allah yang penuh rahsia*

sukar untuk kata bagaimana perasaan aku di saat memohon doa kepada-Nya.
bagaikan merasa kegembiraan orang yang baru masuk Islam sahaja (!)
mungkin aku sering tersalah langkah dalam mengatur hidup~
tetapi pada realitinya,
aku sedang mencari dan mengkaji keindahan Islam (.")


aku terlalu cintakan orang yang terlalu mencintai al-Quran.
sekian.

"kalau seorang hafiz nikah dengan bukan hafizan tak apa."

"tapi seorang hafizah perlu nikah dengan seorang hafiz."

sesungguhnya perancangan Allah lagi baik.
yakinlah dengan-Nya (!)


Ya Allah,
sempatkanlah aku memperbaiki akhlakku
seindah isi dan bahasa al-Quran <3

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: