Sunday 4 March 2012

Tips: Skip Kelas Persediaan Mencari Ketenangan

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

Entry ini khas buat student2 sekolah
yang terpaksa menjadikan asrama sebagai rumah kedua.
siapa tak suka duduk asrama?
hei, saya memang sangat2 tak suka duduk asrama!
saya tak suka jadual harian saya diatur.
nik nur madihah sendiri ada pesan~
belajar ikut mood (.")
kalau setiap petang dan malam belajar,
bosan lah~
dan yang pasti lebih ramai yang tidur
waktu preparation class, right?

duduk hostel mood kita akan rasa humble kadang2 kan?
bila tak tenteram, dicampur dengan kepenatan~
mesti tahap stress meningkat.
hati kita bila tak tenang mudah saja ubatnya.
ingat Allah (:

kalau anda marah ketika anda sedang berdiri,
duduklah~
tetapi kalau dengan cara duduk anda masih marah,
baringlah~


panjang pulang celoteh petang ni~
straight to the point.
saya nak ajar anda cara nak skip prep tanpa menipu!

hah? dah lah skip kelas prep! tak baik tu!
kalau anda rasa anda rela dengan situasi stress,
jangan baca ayat di bawah ini lagi okay (.")

step 1-
panaskan badan anda dengan berlari-lari anak di satu sudut yang tiada orang.
kalau nak peluh bertambah, anda pakai baju berlapis-lapis.
pastikan keluar peluh!

step2-
anda rehatkan diri sebentar tetapi jangan lap peluh anda!
bila pernafasan dah okay, anda baring atas katil dengan berselimut.
alahai, mesti bertambah peluh anda.

step3-
badan anda akan nampak seperti menggigil
tetapi pada realitinya, anda tidak senang duduk kerana anda busuk!

done (.")
rela ponteng kelas prep sekarang?
kalau nak buat sesuatu,
kita kene berkorban juga (:

apa yang anda perlu jawab dengan warden atau pengawas?
anda kata

"saya tak sihat."

jangan pula anda jawab

"saya demam."

memang dapat dosa menipu dekat situ!
kalau anda kata anda tak sihat~
niat dalam hati anda adalah,
hati anda yang tak sihat dan tak senang.

notakaki:
pandai kurangkan waktu belajar,
pandai-pandailah curi masa extra untuk belajar bila dah tenang!

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

2 comments:

Azee Hana said...

haha..saya x suke duduk asrama..

lin~ said...

okay, join the club (:

hehe~