Friday 27 April 2012

Aku Bukan BADAR (!)

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

seram sejuk dah aku ni bila dapat tahu ramai mind set~
blog aku ni blog islamic :'(
dekat bahagian bloglist tersenarai salimi ismail sbg islamic blog.
oh, my pleasure.

guys,
aku tak layak diiktiraf sebegitu =.=
blog aku tidak berfokus kpd tazkirah spt yg lain.
blog aku cuma menceritakan pengalaman aku.
hanya pengalaman aku (!)

aku bukan seperti yang anda sangka.
anda kene faham mendapat pengiktirafan ramai ini satu tanggungjawab.
ini akan menyebabkan aktiviti aku di blog terbatas.
dan aku bertanggungjawab menjaga nama baik Islam di medan IT sekaligus.
tanggungjawab yang sangat berat sebab aku taknak hipokrit =.=
aku bimbang pengiktirafan ini akan melabelkan aku sbg pendakwah tegar.
its about amanah not popularity.

sekali lagi ditekankan aku bukan
BADAN DAKWAH DAN KEROHANIAN (!)
aku cuma bekas pelajar yang pernah ke bilik disiplin.
tetapi,
aku tetap ada tanggungjawab sebagai Muslim 
even aku tak hadam baik2 al-Quran mahupun hadis.


[ 3:133-135 ]

manusia ini lalai~
orang-orang yg bertakwa bukanlah orang yang tak lakukan dosa lansung.
tapi orang yang apabila dia melakukan dosa, dia teringat Allah dan kembali bertaubat.

taubat (?)
kalau anda pernah tertanya-tanya
"bila aku nak jadi baik ni?"
itu bermakna hidayah Allah menghampiri anda.
jangan nak nafikan dengan bisikan nafsu lah (!)
sampai bila nak ego dan terasa jadi jahat tu awesome dapat tarik perhatian orang (?)
last-last masuk kubur jugak lah.
takkan waktu tu baru nak terasa yang hidup kita ini waste sangat2 (!)

tuntasnya,
aku masih bertateh mendekati-Nya.
meraih cinta-Nya bukanlah semudah yang disangkakan.
bukanlah bermakna pemakaian muslimah melambangkan hati yang khusyuk kepada-Nya sepenuh masa.
tetapi,
sedikit sebanyak mengingatkan kita bahawa hidup ini kerana Allah.
its about mujahadah >.<

( hak milik senyom design studio )
notakaki:
kalau aku suka dakwah santai,
aku pasti masih ramai yang lebih cintakan dakwah santai (!)
smile (:
Allah is always with us.

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: