Wednesday 18 April 2012

Gelabah (!)

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

"hello. boleh saya bercakap dengan cik wan nur salimi binti wan ismail."

"ya.saya."

"saya dari wakil dari *** ingin jemput anda ke program MIIT kami pada 24 April ini."

"hem."

"dengan keputusan anda ini kami ingin jemput khas untuk menyertai program kami."

"ya."

"di sana nanti akan ada taklimat dan temuduga. disekalikan dengan temuduga untuk scholarship."

"okay."

"jadi, saya memerlukan kepastian salimi sama ada boleh hadir atau tidak."

suntikan perbualan aku dengan pihak universiti swasta.
swasta kah (?)
habis, scolarship itu apa (?)

bukan nak high-light tentang kelayakan dijemput sebenarnya.
cuma,
aku nak cakap yang aku tak suka terima panggilan dari lelaki (!)
terus jadi gelabah~
tengok lah,
orang cakap panjang-panjang aku balas pendek sajo (!)

siapa ada masalah macam aku (?)

aku tak minta untuk takut untuk bercakap dengan laki (!)
kalau mesej atau chat~
tak menjadi masalah.
okay saja (!)

kalau nombor-nombor laki yang aku tahu call,
memang dua tiga kali aku fikir nak angkat (!)
kalau dah banyak kali dia call,
silent mood lah (.")
buat-buat tak tahu ada orang call.

sepanjang lima tahun aku guna telefon bimbit,
part yang aku tak suka
ialah~
no yang aku tak kenal call.
lantak lah no pejabat mahupun rumah kan.
sebab~
aku terpaksa angkat call (!)
kenapa (?)
mesti lah kene angkat~
orang tak kenal kita call bermaksud urusan penting lah (!)

waktu sekolah dulu~
bila bahagian no telefon saja mesti tulis no abah.
tapi~
aku tanya diri sendiri,
sampai bila nak bergantung dengan abah (?)
so,
memang sekarang aku akan letak no aku sendiri (!)
kene paksa untuk jadi berani (!)

"aku bukan taknak jawab call laki sebab suara lembut tapi sebab suara aku kasar, nanti orang terkejut!"

aku kene belajar bertenang bila bercakap dengan laki~
sebab,
nanti nak kene pergi temuduga (!)
jarang kan penemuduga perempuan (?)

abah cakap waktu mula-mula masuk universiti~
memang abah dah aim nak jadi KETUA (!)
tak kisah lah ketua apa kan~
abah tawarkan diri jadi ketua permainan.
so,
untuk program pertama under abah~
abah perlu memberi ucapan di khalayak ramai.
abah cakap~
orang ketawakan abah sebab tergetar-getar.
tapi abah cakap~
"ada aku kisah? aku mesti boleh!"

dan hari ini aku mahu cakap~
sesungguhnya abah adalah ketua yang hebat (!)

kak lin bangga dengan abah (!)

so,
dari kisah abah ini~
aku cuma mahu kata,
keberanian perlu dipupuk (!)

( hak milik senyom design studio )
syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

No comments: