Tuesday 17 April 2012

Yang Nak Sukar Dapat, Yang Taknak Datang Bergolek

In the name of Allah
the most Gracious
and the most Merciful~

siapa tahu yang MARA dah buka (?)
sekali lagi aku nak cakap~
permohonan Pinjaman Boleh Ubah MARA 
akan dibuka sehingga 22 April 2012 (!)

pada mulanya aku ingat~
semua kene temuduga kan (!)
baca punya baca baru aku tahu~
kalau dalam negara tak perlu temuduga (!)

so, excited (!)
sebab aku tak suka bercakap secara formal~
even aku tahu aku akan kene interview jugak nanti untuk kerja (!)

tapi rupa-rupanya~
di sebalik excited masih Allah berikan sedikit kesedihan~

entry ini hanya individu yang tahu cita-cita saya memahaminya.
result SPM cik wan nur salimi bt wan ismail
tidak memenuhi syarat untuk memohon pinjaman MARA 
bg jurusan perubatan.
get it (?)

patah hati*

adakah memang Allah takdirkan
untuk aku mengambil sains sosial (?)

kene istikharah sebelum apply~
sebab Allah tahu yang terbaik (!)

bukankah Allah dah tetapkan rezeki masing-masing (?)

dan~


kawan aku cakap~

"mungkin Allah memang sengaja pilih kak lin masuk UTP"

ini baru educamp~
hati cakap taknak pergi
sebab~
engineering kan >.<

jangan tanya kenapa aku taknak engineering (!)
mungkin kerana badan aku tak cukup sasa >.<
eheh~

tak semestinya yang kita tak suka tu tak baik utk kita
dan
tak semestinya yang kita suka baik utk kita.
Allah Maha Mengetahui (:

notakaki:
siapa ada pengalaman dapat pinjaman MARA
tapi tak memenuhi syarat~
tolonglah cerita dekat aku sbb aku mahukan kekuatan membuat keputusan.

syukran~

.:: I am a simple human strive for success and also strive for ISLAM ::.

5 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah sayang..

selalunya ape yang terjadi memang yang terbaik untuk kita. -.- UTP ok la. nanti boleh jadi engineer. -.-

Pka Rahim said...

hi.. jom join segmen pka nak..??

http://pkaemerald.blogspot.com/2012/04/segmen-pka-rahim-surprise.html

terima kasih :)

Pka Rahim said...

hi.. jom join segmen pka nak..??

http://pkaemerald.blogspot.com/2012/04/segmen-pka-rahim-surprise.html

terima kasih :)

Unknown said...

part mara saya pun tak lepas *sobs

good luck utp,tpi ni dengan scholar ke?maybe ada kot
dulu pernah dapat offer utp untuk jan intake tpi cancel sbb xde scholar :/

Aqilah Ahmad said...

lyn..in sya Allah..
ilmu Allah tu rahsia..
bile2 je Allah boleh bg penaja..

tak sekarang dkt u nnti kan?

chaiyok sahabat :)